Eerlijke zorg voor uw kat(ten). Dat is waar Dierenpension De Bongerd voor staat en dat is waar het bij ons dierenpension ook om gaat.
Onze Cattery bestaat uit een verwarmd binnenverblijf met 18 individuele kennels en 1 buitenverblijf met krabpalen. Onze visie is: katten lekker katten laten zijn. Dus bij voorkeur zo min mogelijk binnen in de kennel en zoveel mogelijk los. Onze hele bedrijfsvoering is daarop afgestemd.
Het verzorgingsteam bestaat uit allemaal medewerkers met enorm veel passie en liefde voor dieren. En dat is de ware kracht van Dierenpension De Bongerd. Dus, wij zorgen graag voor uw kat(ten). Maar dat kunnen wij alleen als u als eigenaar ook uw huiswerk doet. Hier nog even de belangrijkste punten op een rijtje:
ZORG VOOR EEN GOEDE VOORBEREIDING!
- Nog nooit bij ons geweest met uw huisdier? Laat u eerst rondleiden!
- Maak een account en een profiel per huisdier. Zorg ervoor dat u kort voordat u op vakantie gaat nog even controleert of alle gegevens up-2-date zijn in het account en profielen;
- Entingen: zorg dat uw hond(en) over een dierenpaspoort beschikt met daarin opgetekend geldigheid voor vaccinaties tegen:
Jaarlijks:
De vaccinatie tegen niesziekte (standaard: calici en herpesvirus, optioneel: Chlamydophilia en Boretella) kan het best jaarlijks worden herhaald.
Ook vaccinaties tegen FeLV kunnen het best jaarlijks worden herhaald.
Elke 3 jaar:
Kattenziekte
Rabiës:
Gastdier heeft een geldige rabiësenting indien buiten NL geweest of nog steeds buiten NL komt.
Alternatieven worden door ons ook toegestaan, mits een verklaring van de behandelend dierenarts.
Hierbij is wel de richtlijn dat de titer tegen kattenziekte is betrouwbaar is, maar de titers tegen niesziekte niet 100% betrouwbaar zijn.
Daarom raden wij jaarlijkse vaccinatie aan, onafhankelijk van de titer.
Vlooien- en/of tekenbehandeling:
Dringend advies om uw huisdier ook te behandelen tegen vlooien en teken!
- Wij voeren Royal Canin brokken met een beetje blikvlees. Wilt u liever dat uw kat eigen voer krijgt? Zorg dan voor een stevige verpakking en een duidelijke instructie hoe wij het eigen voer aan uw kat moeten geven;
- Aanvullende informatie is altijd welkom over het gedrag van uw kat. Een knuffelaar of eentje die zijn eigen gang gaat?
- Heeft uw kat medicatie? Aangeven bij de digitale reservering. Anders bij de intake aangeven. Medicatie of verzorging die meer dan 15 minuten per dag in beslag neemt wordt extra berekend;
- Eigen voer op grond van medische redenen? Zoals blaasgruis? Ook dat horen wij graag vooraf!
WAT KUNT U VAN ONS VERWACHTEN?
- Een gedegen intake, wij nemen met u nog even alle belangrijke informatie door als u uw huisdier(en) komt brengen;
- 1x per dag reiniging van de binnenkennels, binnenverblijf en buitenverblijf;
- Dagelijkse check-up van de kat;
- 5 tot 6 "Knuffelmomenten" per dag;
- Avondronde ter controle met een lekkere snack;
- U blijft betrokken bij het verblijf van uw huisdier(en) via onze Facebookpagina. Er worden dagelijks foto's en filmpjes gemaakt;
ANDERE AANDACHTSPUNTEN
Bij voorkeur geen eigen manden, speeltjes of dekentjes meegeven! Wij hebben genoeg manden, speeltjes en dekentjes. Natuurlijk kan het voor katten helpen dat zij “hun eigen geur” hebben, anderzijds merken wij in de praktijk hier weinig van. Er is genoeg vertier!
Als u toch per se eigen spullen wilt achterlaten, dan kan dat uiteraard. Maar wij zijn dan – conform Algemene Voorwaarden – niet verantwoordelijk voor schade of zoekraken.
RESERVEREN
Bij Dierenpension De Bongerd werken we sinds mei 2017 met de software van KennelCare. Uitgangspunt is dat er vanaf die datum sprake is van betaling vooraf i.p.v. betaling achteraf.
Als u uw huisdieren wilt onderbrengen bij ons dierenpension bent u verplicht om in KennelCare een account en een profiel voor uw huisdier te maken. Elk huisdier heeft zijn/haar eigen profiel. U bent ook verplicht om de informatie omtrent entingen, adresgegevens etc. zelf bij te houden in uw account. Uw gegevens worden uitsluitend gebruikt en ingezien door medewerkers/sters van De Bongerd.
Vanuit uw account kunt u heel gemakkelijk online reserveren. Als u een reservering maakt, dan komt deze bij ons binnen als concept-reservering. Wij bekijken dan of we plaats hebben voor uw huisdier en of er geen fouten in de reservering staan. Als dat zo is, dan keuren wij de reservering goed. In de bevestigings-mail staat een link naar IDEAL. U kunt pas rechten ontlenen aan de reservering op het moment dat deze betaald is. Alleen met toestemming van een medewerker/ster van De Bongerd kunt u het verblijf achteraf betalen. Dat kan contant of middels de pin-automaat.
Het verblijf van uw huisdier gaat helaas niet door? Belangrijk dat u per e-mail annuleert! U kunt deze e-mail sturen naar info@dierenpensiondebongerd.nl. Dierenpension De Bongerd kent een restitutieregeling. Het tijdstip van annuleren is bepalend voor het bedrag dat u terugkrijgt bij een annulering. De restitutieregeling kunt ook op deze website vinden, of inzien tijdens het maken van een digitale reservering.